Witaj na stronie prasowej Yamaha Motor Polska

2016-01-11

Yamaha YZF-R1 „Motocyklem Roku 2015” według „Motormanii”

Według redaktora naczelnego miesięcznika „Motormania” Piotra „Pejsera” Surowca „Motocykl Roku 2015 może być tylko jeden. A skoro jeden, to musi być to »ER Jeden«”. Takimi słowami ogłosił wynik redakcji szef zespołu „Motormanii” w styczniowym wydaniu tego magazynu. Po końcowej analizie Yamaha YZF-R1 okazała się najlepsza, zostawiając w pobitym polu MV Agusta Turismo Veloce i BMW S 1000 XR.

„Elektronika R1M po drobnych modyfikacjach nadaje się do ścigania na bardzo wysokim poziomie. System SCS jest rewolucyjny. Motocykl zmienia kierunki jak sześćsetka – pisze Piotr „Pejser” Surowiec o elementach, które zrobiły na nim największe wrażenie. – To jak początek drzewa genealogicznego – po kolei wszystkie rozwiązania z R1 będą trafiać do innych modeli Yamahy. Będą naśladowane przez konkurencję – dodaje „Peiser”, wskazując na rolę, jaką w przyszłości odegra według niego nowa YZF-R1 na rynku jednośladów. – Yamaha R1 może znacznie zmienić nasz motocyklowy świat, dlatego zostaje naszym Motocyklem Roku 2015” – dodaje Piotr Surowiec, kończąc swój komentarz.

Najnowsza, ósma już generacja Yamahy YZF-R1 zadebiutowała podczas salonu EICMA 2014 w Mediolanie. Stanowi świetne podsumowanie 60 lat startów Yamahy w wyścigach, bowiem jest motocyklem absolutnie nietuzinkowym i niezwykle nowatorskim, opartym o technologie stosowane w wyczynowych maszynach wyścigowych serii MotoGP. Wał korbowy w technologii crossplane, moc maksymalna 200 KM, niska masa własna, krótki rozstaw osi i zaawansowane systemy elektroniczne sprawiają, że R1 jest niemal zespolona z ciałem kierowcy i zapewnia niepowtarzalne wrażenia z jazdy.

Prawdziwym fenomenem jest jednak wersja YZF-R1M, bazująca na modelu YZR-M1, motocyklu klasy MotoGP. To specjalna odmiana modelu R1 o wyższej, fabrycznej specyfikacji, pozwalająca odkryć prawdziwy potencjał każdego kierowcy. Nowy, 6-osiowy moduł bezwładnościowy (IMU) zapewnia pełną kontrolę w momencie gwałtownego otwarcia przepustnicy, uślizgu koła, hamowania i ruszania. Dba nawet o to, aby przednie koło nie unosiło się w momencie gwałtownego przyspieszania. Moduł sterujący komunikacją z GPS umożliwia zapisywanie czasów poszczególnych okrążeń oraz danych telemetrycznych na tablecie wyposażonym w system operacyjny Android. Natomiast elektroniczny moduł sterujący zawieszeniem (ERS) zapewnia motocyklowi optymalne właściwości jezdne. W największym skrócie można powiedzieć, że Yamaha YZF-R1M to technologia przejęta z wyścigów i dostępna dla każdego użytkownika.

Szczegółowy opis motocykla Yamaha YZF-R1 i YZF-R1M dostępny na stronie: www.yamaha-motor.pl.

Pobierz Komunikat prasowy (archiwum ZIP 48,61 kB)