Witaj na stronie prasowej Yamaha Motor Polska

2016-04-29

Tracker Style XSR700 od Bunker Custom Motorcycles z Turkey

Tej wiosny Yamaha zmierza do Istambułu w Turcji, aby kontynuować współpracę z nowym członkiem rodziny Yard Built - firmą Bunker Custom Motorcycles. Bracia Can i Mert Uzer nie są typowymi konstruktorami motocykli typu custom — Can jest skateboarderem reprezentującym Vans Turkey Skateboarding Team, z kolei Mert przed rozpoczęciem kariery projektanta motocykli zajmował się cyfrowym marketingiem.

Pierwszym projektem tej dwójki, który przykuł uwagę firmy Yamaha Motor Europe, był wyjątkowy SR500 z 1982 r. Klasyczny model o schludnej, surowej stylizacji jest wykonany ręcznie i z całą pewnością gotowy do jazdy. I tak doszło do współpracy w ramach kampanii Yard Built. W ostatnich miesiącach bracia pracowali nad nadaniem XSR700 unikalnego stylu Bunker Custom. Rezultatem było wyprodukowanie wytrzymałej maszyny o stylizacji trackera, gotowej do pokonywania dróg w górach, plaż i dowolnych tras, na które ją poprowadzisz.

 „Jestem naprawdę pod wrażeniem pracy, którą Can i Mert włożyli w ten projekt – komentuje Cristian Barelli, koordynator ds. marketingu w Yamaha Motor Europe. – Bardzo istotny był dla mnie fakt, że bracia zachowali cechy definiujące XSR700, czyli jego elastyczność i moc. Can i Mert zadbali o unikalną stylizację, ukazując światu zupełnie nowe oblicze tego modelu".

„Wybraliśmy stylizację trackera, ponieważ chcieliśmy jak najlepiej uchwycić ducha wolności –potwierdzają bracia Uzer. – Dwucylindrowy silnik stanowi doskonałą bazę, a sam motocykl zainspirował nas do stworzenia lekkiego, elastycznego i ekscytującego projektu".

Tworząc własną interpretację maszyny z serii Sport Heritage, bracia podwyższyli siedzenie i zwiększyli ilość miejsca z przodu, aby zadbać o swobodę ruchów kierowcy. Powiększyli również prześwit, zmienili położenie rury wydechowej i zastąpili przednie koło 19-calowym modelem do jazdy na każdej nawierzchni.

Aby nadać motocyklowi stylizację charakterystyczną dla ich firmy, bracia zastąpili wszystkie panele wyklepanymi ręcznie elementami z aluminium o grubości 2 mm. Zmodyfikowali w ten sposób osłony zbiornika paliwa, przednie i tylne błotniki, osłony chłodnicy i panel siedzenia. Szkielet z osłonami zbiornika paliwa wykonany z aluminium frezowanego na obrabiarce CNC został oszlifowany i wypolerowany, aby zapewnić wyjątkowy wygląd górnej części motocyklu. Kierownica Renthal i siedzenie podniesione o 6 cm tworzą nową pozycję jazdy. Zostało to osiągnięte dzięki przykręcanym przedłużeniom, które można zamontować w dowolnej ramie modeli XSR700. Zamszowa skóra dodaje stylowego charakteru kanapie, która zachowała oryginalny mechanizm blokujący.

Standardowe widelce zastąpiono na upside-down z modelu MT-09 Tracer – rozwiązanie to pozwala zachować wygodę i funkcjonalność przy zapewnieniu doskonałego wyglądu podczas pokonywania trudnych tras. Bracia wymienili również standardowe koła na szprychowe obręcze z Super Ténére z oponami Goldentyre GT201 – 19-calowymi z przodu i 17-calowymi z tyłu.

5,5-calowe reflektory zostały umieszczone w niestandardowej obudowie ze stalowej rury o średnicy 8 mm, która podkreśla wygląd mocowania przednich błotników wykonanego z tego samego materiału.

Pokonywanie każdej trasy umożliwia prześwit powieszony z 14 do 20 cm, a także zmienione położenie tłumika i kolektora układu wydechowego. Bracia zaprojektowali układ wydechowy ze stali nierdzewnej z katalizatorem Akrapovič umieszczonym w punkcie styku tłumika i kolektora.

Bunker Customs dodali do swojego projektu kilka oryginalnych akcesoriów Yamahy – dźwignię sprzęgła, dźwignię hamulca, podnóżki i boczne stopki. Motocykl został wykończony piękną, prostą i powściągliwą grafiką w stylu lat 80.

Więcej informacji o Bunker Custom Motorcycles można znaleźć na stronie:

www.bunkercustomcycles.com.

Pobierz Komunikat prasowy (archiwum ZIP 1,58 MB)