Witaj na stronie prasowej Yamaha Motor Polska

2016-11-09

Skutery Miejskie Yamaha 2017

Skutery miejskie Yamaha zostały stworzone, aby pomóc każdemu w podróżowaniu do pracy lub na uczelnię zaoszczędzić czas, pieniądze i energię. Mocne i łatwe w prowadzeniu skutery zostały przygotowane pod kątem potrzeb poruszających się po mieście europejczyków, aby załatwianie codziennych spraw było łatwiejsze i bardziej efektywne.

Move. Live. Love.
Życie w mieście może być ekscytujące, frustrujące, dawać spełnienie, doprowadzać do szaleństwa, energetyzować… Można by tak wymieniać w nieskończoność. W rzeczywistości nie ma znaczenia, gdzie mieszkasz, życie jest takie, jakie sobie wykreujesz. A dzięki skuterom miejskim Yamaha możesz podróżować (MOVE), żyć (LIVE) i kochać (LOVE) zgodnie z własnym scenariuszem. Popatrz na miasto z lepszej perspektywy.

Skutery miejskie Yamaha: rozsądna i oszczędna alternatywa
Skutery miejskie Yamaha zostały stworzone, aby pomóc każdemu w podróżowaniu do pracy lub na uczelnię zaoszczędzić czas, pieniądze i energię. Mocne i łatwe w prowadzeniu skutery zostały przygotowane pod kątem potrzeb poruszających się po mieście europejczyków, aby załatwianie codziennych spraw było łatwiejsze i bardziej efektywne. 
Przygotowany dla tych, którzy cenią sobie większe poczucie stabilności i łatwość prowadzenia, trzykołowy model Tricity 125 jest wyposażony w mocniejszy silnik, wiele istotnych usprawnień wpływających na pracę zawieszenia oraz oferuje ciekawe warianty kolorystyczne przygotowane na sezon 2017. Oprócz szybszej i oszczędniejszej jednostki napędowej, najnowszy model Tricity 125 oferuje także większą funkcjonalność i bardziej wyrazisty styl. 
Z myślą o tych, którzy szukają w modelu 3-kołowym poczucia większej stabilności, lepszego przyspieszenia i wyższej prędkości maksymalnej w porównaniu z modelem o pojemności 125 cm3 opracowano model Tricity 155, który niebawem będzie dostępny w salonach Yamaha. 
Niezwykle popularny skuter NMAX 125 oferowany jest teraz w nowej palecie kolorów i z udoskonalonym silnikiem spełniającym wymagania normy EU4. Oferta serii NMAX poszerzy się także o nowy model NMAX 155. Dzięki zwiększonej pojemności silnika nowy, sportowy NMAX 155 oferuje lepsze przyspieszenie i wyższą prędkość maksymalną. 
W sezonie 2017 Yamaha przedstawi także nowy model D'elight 125 oferujący jakość klasy Premium i doskonały stosunek jakości do ceny, a duże koła skutera Xenter 125, który łączy modny wygląd z najnowocześniejszą technologią oraz silnikiem spełniającym wymagania normy EU4.

Nowa Yamaha Tricity 125 

100% mobilności

Dzięki wyjątkowej, zapewniającej większą stabilność, pochylanej konstrukcji z 2 przednimi kołami skuter Tricity 125 jest doskonałym przykładem na zapewnienie miejskiej mobilności. Wszystkie elementy tego przyjaznego dla kierowcy skutera zostały zaprojektowane pod kątem zarówno doświadczonych, jak i początkujących kierowców, którzy poszukują ekonomicznego i praktycznego sposobu na poruszanie się po mieście.

Nowy, mocniejszy i bardziej ekonomiczny silnik Blue Core
Tricity 125 MY2017 jest wyposażony w 4-suwowy, chłodzony cieczą silnik Blue Core zapewniający lepsze osiągi, niższe zużycie paliwa oraz mniejszą emisję spalin. 
Ten ekonomiczny silnik jest dokładnie taki sam jak w popularnym modelu NMAX 125 i charakteryzuje się układem zmiennych faz rozrządu* (VVA) zapewniającym więcej mocy w szerszym zakresie obrotów, przesuniętym cylindrem oraz głowicą o wysokim stopniu sprężania ze zoptymalizowanymi rozmiarami zaworów. Kompaktowa, ułożona w pozycji bocznej chłodnica zwiększa efektywność chłodzenia, a zastosowanie wielu obniżających masę rozwiązań podnosi ogólną wydajność jazdy. 
Nowy silnik Blue Core sprawia, że skuter Tricity 125 MY2017 ma lepsze przyspieszenie i wyższą prędkość maksymalną, a także zużywa mniej paliwa, dzięki czemu jest to jeszcze korzystniejszą alternatywą dla transportu publicznego. 

* Aby zobaczyć pełny opis układu VVA, patrz model NMAX 155.

 
Dynamiczna linia nadwozia
Na nowo zaprojektowane, uniesione w górę panele tylne nadają modelowi 2017 bardziej sportowy wygląd. Nowe, zintegrowane uchwyty podkreślają płynnie przebiegający boczny panel tylnej części nadwozia, dając efekt lekkości i zwinności. Dzięki nowej, żywej kolorystyce — na przykład Sunny Yellow czy Aqua Blue — skuter Tricity 125 na rok modelowy 2017 sprawia na ulicy naprawdę niesamowite wrażenie.

Nowe zawieszenie
Tricity 125 jest wyposażony w nowe zawieszenie, które wykorzystuje konstrukcję znaną z niedawno wprowadzonego na rynek modelu Tricity 155. Wynoszący 1350 mm rozstaw kół jest o 40 mm większy niż w bieżącym modelu i zapewnia więcej miejsca dla kierowcy, co przekłada się na wygodniejszą pozycję podczas jazdy, a ponadto umożliwiło zastosowanie nowej, dłuższej i bardziej płaskiej kanapy. 
Nowe zawieszenie pozwoliło także na wygospodarowanie miejsca na większy schowek, w którym można zmieścić kask integralny w rozmiarze XL. Zastosowano także na nowo zaprojektowaną przednią kieszeń z gniazdem zasilania 12V do ładowania systemu nawigacyjnego lub telefonu.

Reflektory diodowe
Diodowe reflektory i światła pozycyjne są jaśniejsze praz zużywają mniej energii, co pomaga zwiększyć wydajność silnika. Trzy diody LED są wykorzystywane jako światła mijania, a dwie jako światła drogowe, co w połączeniu z diodowymi światłami pozycyjnymi sprawia, że Tricity 125 wygląda nowocześnie i wyjątkowo. 
Technologię diodową zastosowano również w tylnym świetle i świetle stop, a w celu uzyskania lepszej widoczności światła odblaskowe mają nakładaną proszkowo warstwę aluminium.

Układy ABS i UBS
Układ hamulcowy z trzema tarczami gwarantuje doskonałe wyczucie hamulca i zapewnia bardzo krótką drogę hamowania, a ponadto wyposażony jest w układ ABS i zintegrowany układ hamulcowy (UBS) firmy Yamaha. Dzięki temu każdy impuls hamujący kierowcy jest efektywnie rozdzielany między przednie i tylne koła. Zintegrowany system hamulcowy (UBS) włącza się zarówno poprzez naciśnięcie tylko lewej dźwigni (hamulca tylnego), jak i obu dźwigni jednocześnie. Układ UBS nie interweniuje po naciśnięciu wyłącznie prawej dźwigni (hamulca przedniego).

Większe koło tylne o średnicy 13 cali
Jako element nowego zawieszenia zastosowano większe, 13-calowe koło tylne, które oferuje wiele korzyści w porównaniu z poprzednio montowanym kołem 12-calowym. Większa średnica gwarantuje bardziej płynną jazdę po nierównej nawierzchni, a dzięki zastosowaniu nowej opony o rozmiarze 130/70-13 zapewnia większą stabilność, efektywniejszą amortyzację, lepszą przyczepność i wyższy komfort jazdy.


Większy zbiornik paliwa
Nowe zawieszenie o większym rozstawie kół pozwoliło na zastosowanie powiększonego zbiornika paliwa o pojemności 7,2 litra, mieszczącego niemal 10% więcej paliwa niż w poprzednim modelu. W połączeniu z nowym, ekonomicznym silnikiem Blue Core ta dodatkowa objętość zbiornika paliwa pozwoliła wydłużyć zasięg skutera między kolejnymi tankowaniami. 

Tricity 125. 100% mobilności.

 
Główne cechy modelu Tricity 125
Nowy, mocniejszy i bardziej ekonomiczny silnik Blue Core 
Bardzo niskie zużycie paliwa, lepsze przyspieszenie i wyższa prędkość maksymalna 
Nowe 13-calowe tylne koło zapewniające większą stabilność i znakomitą przyczepność 
Nowa rama ze zwiększonym rozstawem kół gwarantuje więcej miejsca i większą stabilność podczas jazdy 
Mocne reflektory diodowe zapewniające dobrą widoczność i niesamowity wygląd 
Nowa przednia kieszeń z gniazdem zasilania 12V, zwiększająca funkcjonalność i wygodę użytkowania 
Dłuższa, bardziej płaska kanapa gwarantujące większy komfort kierowcy i pasażerowi 
Szersze podesty ze zwiększoną ilością miejsca na nogi i lepszym trzymaniem stopy 
Przestylizowana tylna część nadwozia z nowymi uchwytami dla pasażera i podnóżkami
Układ ABS i zintegrowany układ hamulcowy zapewniają skuteczne, w pełni kontrolowane hamowanie 
Zwiększona do 7,2 litra pojemność zbiornika paliwa pozwala pokonywać dłuższe dystanse między tankowaniami 
Powiększony schowek mogący pomieścić kask integralny 
Zgodność z wymaganiami normy EU4 
Duży wybór oryginalnych akcesoriów 
Możliwość wyboru opcji z silnikiem o pojemności 155 cm3

Kolory
Sunny Yellow 
Aqua Blue 
Milky White 
Matt Grey

Dostępność:
Luty 2017

Nowa Yamaha NMAX 155

Idealny skuter na każdy dzień
Wyposażony w mocny i ekonomiczny silnik Blue Core nowy, sportowy skuter NMAX 155 jest większą pojemnościowo wersją popularnego modelu NMAX 125, który miał swoją premierę w ubiegłym roku. Dzięki lepszym osiągom i przyspieszeniu oraz wyższej prędkości maksymalnej niż wersja 125, nowy NMAX 155 poszerza ofertę skuterów miejskich firmy Yamaha, dając klientom możliwość wyboru spośród większej liczby modeli. 

Nowy silnik Blue Core o pojemności 155 cm3
Ten skuter miejski klasy Premium to znacznie więcej niż tylko codzienny środek transportu — został on zaprojektowany z myślą o zapewnieniu sportowych, ekscytujących wrażeń z jazdy, usprawnieniu dojazdów i uprzyjemnieniu przejażdżek w czasie wolnym. 
Moc dostarczana jest przez zupełnie nowy, jednocylindrowy, chłodzony cieczą, 4-suwowy, 4-zaworowy silnik z wtryskiem paliwa, który jest jedną z najbardziej zaawansowanych konstrukcji stosowanych w skuterach tej klasy. Aby zapewnić większą moc i niższe zużycie paliwa, zgodnie z filozofią Blue Core firmy Yamaha, opracowana została zupełnie nowa, zaawansowana technologicznie jednostka napędowa. Krótko mówiąc, nowe podejście w projektowaniu silników polega na zwiększeniu efektywności spalania i chłodzenia, przy jednoczesnym wprowadzeniu, gdzie tylko to możliwe, rozwiązań obniżających straty mocy. 
Cechy takie jak duży filtr powietrza i kompaktowa komora spalania ze zoptymalizowanymi ustawieniami wtrysku paliwa oraz krzywka o wysokim wzniosie i stopień sprężenia wynoszący 10,5:1 pomagają zapewnić doskonałą wydajność spalania, co przekłada się na większą moc i więcej momentu obrotowego. 
Ta zaawansowana technologia Blue Core nie tylko zapewnia kierowcom modelu NMAX 155 lepsze przyspieszenie i wyższą prędkość maksymalną, lecz także przyczynia się do obniżenia spalania i poprawy ogólnych właściwości jezdnych maszyny. 

Układ zmiennych faz rozrządu zapewniający płynne przyspieszanie
Dzięki zastosowaniu układu zmiennych faz rozrządu (VVA) skuter NMAX 155 dużo lepiej przyspiesza. Układ ten składa się z krzywki wlotowej z dwoma osobnymi profilami. Przy 6000 obr./min mechanizm VVA przenosi dźwignię łożyskową z krzywki „niskiej prędkości" na krzywkę „wysokiej prędkości", co daje temu 4-suwowemu, chłodzonemu cieczą silnikowi o pojemności 155 cm3 liniową charakterystykę momentu obrotowego, zapewniając optymalne osiągi w szerszym zakresie obrotów. 
Połączenie technologii Blue Core i układu zmiennych faz rozrządu VVA nie tylko zapewnia skuterowi NMAX 155 lepsze przyspieszenie i więcej mocy w szerszym zakresie obrotów, lecz przyczynia się również do obniżenia zużycia paliwa.  

Elegancka linia ze sportowym charakterem
Nowy NMAX 155 ma przeprojektowaną tylną część nadwozia o ostrzejszych, bardziej dynamicznych liniach oraz nowy, czarny panel boczny umieszczony między charakterystycznym motywem w kształcie bumerangu a kolorowymi panelami, co składa się na dopracowaną stylistycznie całość.

Dynamiczna czasza z potrójnymi diodowymi reflektorami
Czasza modelu NMAC 155 także podkreśla sportowy, dynamiczny charakter maszyny. Nieszablonowe podwójne reflektory diodowe świateł mijania oraz centralnie umieszczona dioda tworzą razem potrójny system reflektorów. Światła pozycyjne w postaci diodowych „brewek" uwydatniają dynamiczny styl, a tylne światło z diodowym światłem stop w formie poziomego paska podkreśla nowoczesny i progresywny charakter tego miejskiego skutera klasy Premium. 

Praktyczność i funkcjonalność
Nowy NMAX 155 ma większy schowek mogący pomieścić kask integralny lub wiele innych rzeczy osobistych, przydatnych podczas dojazdów do pracy lub na uczelnię. Model 155 jest także wyposażony w zbiornik paliwa o pojemności 6,6 litra, zapewniający większy zasięg między tankowaniami, oraz w przedni schowek idealny do przewożenia różnych drobiazgów.

Nieskrępowana, wygodna pozycja podczas jazdy
Niezwykle dużo uwagi poświęcono zapewnieniu wygodnej, nieskrępowanej pozycji podczas jazdy, optymalnej dla szerszego grona kierowców, zarówno niższego, jak i wyższego wzrostu. Chociaż nowy NMAX 155 ma stosunkowo kompaktową budowę i rozstaw kół wynoszący jedynie 1350 mm, udało się zapewnić ergonomiczną pozycję podczas jazdy. 
Większe podesty pozwalają kierowcy lepiej dostosować ułożenie nóg, utrzymując cały czas nogi w obrębie nadwozia skutera, a przednia część podwójnej kanapy, będąca w kontakcie z udami, jest węższa, dzięki czemu kierowca może łatwiej sięgnąć nogami do podłoża. 
Układ kierownicy, siedzenia i podestów zapewnia nie tylko komfort i nieskrępowaną pozycję podczas jazdy, lecz poprawia także widoczność przed pojazdem, a lekko podniesiona podwójna kanapa wraz z uchwytami gwarantuje równie wygodną podróż dla pasażera.

Przedni i tylny hamulec tarczowy z układem ABS
Model NMAX 155 jest wyposażony w najlepszy w swojej klasie układ hamulcowy z tarczami z przodu i z tyłu o średnicy 230 mm oraz z układem ABS, gwarantując doskonałą siłę hamowania w każdych warunkach. Jazda miejska to także przejazdy po kostce brukowej, torach tramwajowych czy nierównych powierzchniach remontowanych dróg, dlatego układ ABS jest niezwykle istotnym elementem podnoszącym bezpieczeństwo i ułatwiającym kontrolę nad skuterem.

NMAX 155. Idealny skuter na każdy dzień tygodnia.

Główne cechy modelu NMAX 155
Mocny i oszczędny silnik Blue Core o pojemności 155 cm3 i niskich oporach tarcia 
Bardzo niskie zużycie paliwa, lepsze przyspieszenie i wyższa prędkość maksymalna 
Nowa linia tylnej części nadaje skuterowi bardziej sportowy, agresywny wygląd 
Światła diodowe poprawiają widoczność i obniżają pobór energii 
Układ ABS podnosi pewność podczas jazdy oraz zapewnia większą kontrolę w każdych warunkach drogowych 
Schowek o pojemności 23,5 litra może pomieścić kask integralny 
Zbiornik paliwa o pojemności 6,6 litra zapewnia większe przebiegi między tankowaniami 
Dłuższe i bardziej płaskie siedzenie gwarantuje wygodną, nieskrępowaną pozycję podczas jazdy 
Poręczna kieszeń na przewożenie drobiazgów 
Wyższa prędkość maksymalna przydatna podczas jazdy po obwodnicach lub autostradach 
Zgodność z wymaganiami normy EU4 
Konkurencyjna cena 
Do wyboru trzy warianty kolorystyczne 
Duży wybór oryginalnych akcesoriów 
Możliwość wyboru opcji z silnikiem o pojemności 125 cm3

Kolory
Anodized Red 
Milky White 
Matt Grey

Dostępność
Marzec 2017

* Model NMAX 155 jest dostępny tylko w następujących krajach: Włochy, Turcja, Grecja, Norwegia, Szwecja, Dania, Portugalia i Chorwacja.

Nowy skuter D'elight 

Jeździj z głową. Żyj na luzie
Nowy D'elight to stylowy, kompaktowy skuter miejski w rozsądnej cenie, zaprojektowany z myślą o mieszkańcach miast, którzy szukają niezawodnej i ekonomicznej alternatywy dla środków komunikacji miejskiej. Wyposażony w nowe, kompaktowe zawieszenie oraz silnik Blue Core najnowszej generacji, nowy model D'elight wzbogaca ofertę Yamahy w segmencie skuterów miejskich.

Kompaktowa, lekka rama
Dzięki niskiej masie wynoszącej jedynie 99 kg (z płynami) oraz kompaktowym rozmiarom nowy D'elight jest idealnym skuterem dla osób, które poszukują funkcjonalnego, praktycznego i ekonomicznego sposobu poruszania się po mieście. Smukłe nadwozie i krótki rozstaw kół wynoszący jedynie 1275 mm zapewniają wyróżniającą się w tej klasie skuterów zwrotność. Dzięki temu jest to idealny wybór zarówno dla doświadczonych, jak i zupełnie początkujących kierowców.

Wyjątkowy styl stworzony z myślą o kierowcach obu płci
Nowy D'elight skierowany jest do grona odbiorców poszukujących stylowego i funkcjonalnego skutera w rozsądnej cenie, który ułatwi im codzienne poruszanie się po mieście, będzie oszczędny i da dużo radości z jazdy. 
Projekt nowego nadwozia został zainspirowany stylem europejskim, a atrapa wlotu powietrza w kształcie litery V nadaje skuterowi D'elight wyjątkowy wygląd i podkreśla jakość wykonania. Doskonale widoczne, wieloodblaskowe przednie kierunkowskazy nadają przyjazny dla oka wygląd, dzięki czemu skuter D'elight nie tylko zapewnia doskonały stosunek jakości do ceny, lecz także wyjątkowy styl.

Pełny komfort kierowcy i pasażera
Obszerne, płaskie podesty i długie (630 mm) podwójne siedzenie gwarantują dużo miejsca oraz możliwość dobrania optymalnej pozycji podczas jazdy, a kanapa na wysokości 800 mm zapewnia łatwy kontakt nóg z podłożem. Komfort pasażera zapewniają aluminiowe podnóżki z naciskanym systemem otwierania i wygodne uchwyty, które dopełniają elegancką linię skutera D'elight.

Ekonomiczny i mocny silnik Blue Core
Opracowując nowy silnik skutera D'elight, inżynierowie firmy Yamaha wykorzystali najnowocześniejszą technologię Blue Core. Dzięki podniesieniu efektywności spalania i chłodzenia oraz zredukowaniu strat mocy klienci mogą cieszyć się lepszymi osiągami i niższym zużyciem paliwa. 
Dzięki zastosowaniu technologii Blue Core skuter D'elight może poszczycić się zużyciem paliwa na jednym z najniższych poziomów w swojej klasie. W połączeniu ze zbiornikiem paliwa o pojemności 5,5 litra Yamaha D'elight ma jeden z wiodących w klasie zasięgów między tankowaniami, co oznacza oszczędność czasu i pieniędzy wydawanych na stacjach benzynowych.

Płynne, stabilne prowadzenie
Kompaktowe, lekkie nadwozie oraz miękkie przednie i tylne zawieszenie gwarantują płynną, komfortową jazdę. Na nowe 6-ramienne obręcze wykonane z aluminium założono specjalne opony, które obniżają zużycie paliwa dzięki niskim oporom toczenia. 
Za stabilność podczas jazdy skuterem D'elight odpowiadają 12-calowe koło przednie i 10-calowe tylne, zintegrowany układ hamulcowy (UBS) z przednią tarczą hamulcową o średnicy 180 mm i tylnym hamulcem bębnowym o średnicy 130 mm. Takie połączenie zapewnia skuteczność hamulców i pełną kontrolę nad siłą hamowania.

Praktyczność i funkcjonalność
Nowy D'elight wyposażony jest w duży schowek pod siedzeniem ze specjalnie zaprojektowaną, kwadratową komorą o płaskim dnie, w której można schować 13-calowego laptopa lub kask integralny. 
Na wyposażeniu jest również poręczny, zaciskowy hak, umieszczony przed kierowcą w osłonie na nogi, umożliwiający zawieszenie niewielkiej torby z zakupami, a dla większego bezpieczeństwa zastosowano zamek z kluczykiem.

Cyfrowe wskaźniki
Na eleganckim zestawie wskaźników znajduje się czytelny prędkościomierz z podświetlaną wskazówką oraz wyświetlacz ciekłokrystaliczny z zegarem, licznikiem kilometrów, licznikiem podróży i wskaźnikiem paliwa.

D'elight. Jeździj z głową. Żyj na luzie.

Główne cechy modelu D'elight
Nowa linia nadwozia i kompaktowe zawieszenie zapewniające doskonałą zwrotność 
Atrakcyjny wygląd, wysoka jakość i bardzo dobry stosunek jakości do ceny 
Niska masa wynosząca zaledwie 99 kg, gwarantująca doskonałe prowadzenie i świetne przyspieszenie 
Ekonomiczny, mocny i niezawodny silnik Blue Core o pojemności 125 cm3 
Niskie zużycie paliwa 
12-calowe przednie i 10-calowe tylne koło gwarantują optymalne własności jezdne 
Większy rozstaw kół wynoszący 1275 mm zwiększa ilość miejsca dla kierowcy i pasażera oraz poprawia stabilność podczas jazdy 
Zintegrowany układ hamulcowy (UBS) z przednią tarczą o średnicy 180 mm i tylnym hamulcem bębnowym o średnicy 130 mm 
Schowek na integralny kask pod siedzeniem 
5,5-litrowy zbiornik paliwa 
Zgodność z wymaganiami normy EU4

Kolory
Lava Red 
Diamond Black 
Milky White


Dostępność:
Marzec 2017

Skutery miejskie Yamaha. Move. Live. Love.