Nowa TÉNÉRÉ 700 i TÉNÉRÉ 700 RALLY
Jedna z najbardziej kultowych nazw w branży motocyklowej, Ténéré, narodziła się z największego wyzwania terenowego, Rajdu Paryż-Dakar. W 2025 r. nowa generacja Ténéré 700 będzie kontynuować dotychczasowe dziedzictwo Ténéré. Pozostając ekscytującą maszyną inspirowaną rajdowymi sukcesami Yamahy, jest teraz bardziej dostępna dla szerszego grona motocyklistów. Wraz z nową, standardową wersją Ténéré 700, pojawia się wariant o mniejszej wysokości siedzenia, z zawieszeniem o krótszym skoku, który jest dedykowany kierowcom potrzebującym niższej pozycji do jazdy. Wersja Ténéré 700 Rally oferuje prawdziwie dopakowaną i wyższą specyfikację dla bardziej wymagających entuzjastów off-roadu.
Stylistyka Adventure
Kultowa sylwetka Ténéré 700 charakteryzuje się wysokim przodem i kompaktowym tyłem. Czerpiąc z dziesiątek lat doświadczenia rajdowego, zapewnia wciągającą jazdę w każdym terenie. Co więcej, przód zapewnia doskonałą widoczność i ochronę dzięki dużej, przedniej szybie, a smukła sekcja środka i tyłu motocykla zapewnia przestrzeń do pracy ciałem kierowcy, zwłaszcza w pozycji stojącej. Dodatkowo, 16-litrowy zbiornik paliwa jest teraz umieszczony niżej, dla zapewnienia lepszej równowagi i prowadzenia, przy jednoczesnej poprawie ergonomii i zachowaniu klasycznego wyglądu Ténéré. Do tego nowa, jednoczęściowa kanapa inspirowana rajdami, która jest długa, wąska i zapewnia jeszcze większą swobodę ruchów niż poprzednia, dwuczęściowa konstrukcja.
Nowe zawieszenie
Odwrócony widelec Ténéré 700 jest teraz w pełni regulowany, podczas gdy tylne zawieszenie posiada inspirowany rajdami amortyzator ze zmienioną, progresywną charakterystyką tłumienia, zapewniającą płynną jazdę na każdej nawierzchni. Zaprojektowana z myślą o ekstremalnym terenie, Ténéré 700 Rally bazuje na gotowej na terenowe wyprawy konstrukcji Ténéré 700, oferując dodatkowo wysokiej klasy widelec KYB z powiększonym o 20 mm skokiem, co przekłada się na 230 mm całkowitego skoku z przodu i 255 mm prześwitu.
ABS i TCS przełączane jednym naciśnięciem
Układy TCS i ABS można wyłączyć, co zapewnia pełną kontrolę podczas jazdy w terenie. TCS ma dwa ustawienia, włączone i wyłączone, i te można zmieniać za pomocą menu na wyświetlaczu TFT, podczas gdy duży przycisk z boku kokpitu może być używany do ustawień systemu ABS. Tryb 1 ABS jest domyślny i aktywuje system zapobiegający blokowaniu kół na obu kołach, podczas gdy tryb 2 dezaktywuje ABS tylko z tyłu. Tryb 3 wyłącza całkowicie interwencję ABS i przekazuje pełną kontrolę nad hamowaniem kierowcy. Tryby pracy systemów można dostosować za pomocą menu na wyświetlaczu TFT lub, dla szybszej i wygodniejszej obsługi, poprzez długie naciśnięcie dedykowanego przycisku ABS, które powoduje wyłączenie systemu zapobiegającego blokowaniu kół przy hamowaniu i systemu kontroli trakcji.
Kluczowe cechy
- Nowe nadwozie i światła przednie w efektownym stylu Yamaha Adventure
- Wysokiej jakości, w pełni regulowane zawieszenie z przodu i z tyłu
- Nowy, kolorowy ekran TFT o przekątnej 6,3 cala z możliwością podłączenia smartfona
- Elektroniczna przepustnica YCC-T z dwoma trybami jazdy
- ABS i TCS przełączane za pomocą dedykowanego przycisku
- Najnowsza wersja dwucylindrowego, czterozaworowego, chłodzonego cieczą silnika CP2, DOHC o pojemności 690 cm3, spełniającego normę Euro 5+
- Nowe przełączniki i kierunkowskazy
- Nowa, jednoczęściowa kanapa w stylu rajdowym
- Dostępna wersja z mniejszą o 15 mm wysokością kanapy
- Nowa osłona sprzęgła poprawiajaca swobodę nóg
- Większe podnóżki
- Osłony dłoni w kolorze nadwozia
- Zaktualizowany czujnik stopki bocznej